Innoveren is weerbarstig. Frans Nauta, lector Innovatie in de Publieke Sector bij de HAN formuleert het als volgt: ‘Het ontbreekt aan een publiek innovatiesysteem en aan praktisch gereedschap om nieuwe ideeën te ontwikkelen, te filteren, te verfijnen, in te voeren, en om te leren van innovatie.’
Het lectoraat Innovatie in de Publieke sector verzorgt de driedaagse cursus ‘Innovatie in de zorg’. De cursus behandelt de belangrijkste innovatiemodellen en theorieën. Praktijkvoorbeelden van innovaties in de zorg en daarbuiten illustreren succesvol innoveren in het publieke domein.
Innovatieve organisaties kennen een structuur om vernieuwende ideeën te ontwikkelen tot succesvolle innovaties. Het inrichten van het innovatieproces staat op de tweede cursusdag centraal. Het derde deel richt zich op de vernieuwer zelf. Het geeft antwoord op de vraag hoe je als vernieuwer in de organisatie succesvol kunt innoveren.
Doel en doelgroep
Doelstelling van de cursus is vernieuwers en managers te leren om gericht te innoveren. Dit leidt tot het efficiënter en effectiever leveren van betere zorg. Wat zijn succes en faalfactoren voor innovatie in de zorg? Hoe zien die eruit in de eigen organisatie? En vooral: hoe zijn die te beïnvloeden?
De doelgroep bestaat uit (innovatie)managers en vernieuwers in de zorg. Lees verder